Cocinare les caracoles, jammie - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mirte Kwantes - WaarBenJij.nu Cocinare les caracoles, jammie - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mirte Kwantes - WaarBenJij.nu

Cocinare les caracoles, jammie

Door: Miertaa

Blijf op de hoogte en volg Mirte

04 Oktober 2007 | Spanje, Barcelona

No it hasnt been another 10 days maar af en toe een tussendoor update kan geen kwaad dacht ik zo, en aangezien mijn kortetermijngeheugen niet goed functioneert kan ik het maar beter wel doen.
Woensdagavond kwamen Tess en Lisa aan om het weekend in Barcelona door te brengen. Donderdag hebben zij in een dag meer cultuur gezien dan ik in de 1,5 maand dat ik hier nu zit! Dat gaat zo: betaal 19euro, neem de Touristic Bus (zo´n London-achtige dubbeldekker waarin je bovenin kan zitten), en de sjeest de hele dag van de ene naar de andere bezienswaardigheid! Geen wonder dus dat zij me de vrijdag avond konden vertellen dat hier aan de rechterzijde het huis van Gaudi was, en links was er nog een, en ja, de Sagrada Familia hebben we ook al gezien. Maar goed ook, dat herinnert me eraan dat ik echt nog bijna niets van deze stad heb gezien qua gebouwen en dus nog veel te doen heb aankomende maanden (en dat ook echt moet gaan doen, de 3 maanden zijn tenslotte zo voorbij en ik kan niet terugkomen en andere me laten vertellen hoe mooi parc Guell wel niet is..). Ik heb dus een nieuwe missie!
Donderdagavond zijn we met Tess en Lisa, Karlijn, Olivia en Teresa (collega´s/vrienden) uit eten geweest naar ´de beste tapasbar van Barcelona´. Nu is het zo dat zo´n beetje elk restaurant dat claimt, of dat mensen zoiets ophypen en het niet zo geweldig blijkt te zijn als gezegd word. Maar dit keer kon het woord bij de spreekwoordelijke daad gevoegd worden want het eten was heerlijk, natuurlijk te veel en ook het chocolade-dessert (hoe kan het ook anders) was voortreffelijk.
Vrijdag was voor mij weer stage, maar voor Tess en Lisa shop-dag. Toen ze me rond 4 uur op kwam halen konden ze me de buit van die dag showen. Daarna op naar de supermarkt want ik ging koken (nee dit is geen typfout). Heerlijk relaxt avondje thuis, gepraat, gegeten, gedronken en klaargemaakt voor een nacht clubben (want het begint hier echt pas om 1 a 2 uur). Maar eerst naar de verjaardag van Jocelyne! Jocelyne haar ouders en vriendje waren overgekomen dus het was een gezellige boel. Mooiste was nog dat haar ouders een super grote taart mee hadden genomen (ja, echt een grote taart, als handbagage!) en hij smaakte nog goed ook (en nee, er zat geen chocolade in ;). Na veel flessen cava/champagne/rosado gingen we richting Vila Olympica.
We begonnen bij de Shoko, een hip-achtige club met ietwat oudere mensen (ja ook van boven de 40) maar het was best gezellig. Ontmoetten twee Engelse gasten met het accent, maar na een half uurtje staan hadden we er genoeg van en gingen de dansvloer op om er na 10 minuten weer afgehaald te worden om naar Catwalk te gaan, een club ernaast.
De Catwalk had twee zalen. Een was beneden, met club/house en te veel airco´s. Je moest echt hard dansen wilde je niet bevriezen. Nummer twee was boven met RnB/Hiphop waar de airco zachter stond, maar de mensen echt irritant waren. Lees: niet gewoon vragen om te dansen, maar je bij je arm pakken, blijven praten tegen je terwijl je duidelijk geen trek daarin heb en zelfs na te hebben geschreeuwd (ik overdrijf niet, ik kreeg keelpijn van het hard praten tegen die kerel) snapte hij nog niet dat ik geen zin had om te babbelen ´but you dont know how nice I am, I am not like the other guys´. Yeah whatever, GEEN ZIN. Duidelijk? Na mn uitbarsting ging ie toch maar weg. Daarna werd het gezellig boven, Tess ontmoette drie engelse lads; een echt Engelss, een completely wasted (bleek een acteur te zijn uit Harry Potter, wazig!) en een was gewoon gezellig. Aan het eind stonden we met zn allen (Jocelyn, haar vriend Sergio, Teresa, huisgenoot Ulla en de mensen die we ontmoet hadden) dus goed vermaakt! Nog even beneden geweest waar ze echt zeer goede muziek draaide (funkyclubhouseachtig) en nog even los gegaan met Lisa, daarna was het tijd om naar huis te gaan.
Zaterdag vrij brak, maar hebben toch nog de guts gevonden om lekker te gaan wandelen. Beetje gewinkeld, beetje rondgekeken, gewoon chilller! Tess en Lisa trakteerde op een diner dus heerlijk tapas gegeten bij La Fianna waar er nog twee mensen bij ons aan tafel kwamen zitten. Een dronken Italiaans meisje, Jessica en een leuke Argentijnse kerel, Sebastian. Samen de wijn gedronken en afgesproken om bij La Terrazza te meeten die avond. Helaas werd Jessica misselijk aan tafel en ging naar buiten, dus die kon zoieso niet komen.
We waren al vroeg aan de tapas begonnen dus we konden lekker rustig aan doen met optutten want La Terrazza zou pas rond 2 uur leuk worden. Wij, eigenwijs als we waren, gingen echter rond een uur of 12 al weg om te kijken hoe het zou zijn. We betaalden 18euro entree incl. 1 drankje en ging op zoek. Ja, weird as it sounds maar waar we inliepen was een dorp! Echt met een pleintje, cafe´tjes en restaurantjes, vrijgezellenfeest. Wij snapte er niets van en hebben na een half uurtje kijken naar de rare spelletjes van het vrijgezellenfeest maar gevraagd waar de fiesta was, en gingen zoeken. Na een paar trappen, steegjes en winkeltjes kwamen we bij La Terrazza aan en het was een mooie lokatie. Open-air dansvloer, vip area, groot blok in het midden. Maar zoals voorspeld nog wel erg rustig. Ons maakte het niet uit, de engelse lads waren gekomen en Sebastian de argentijn ook, dus we praatten een eind heen totdat het drukker werd en er gedanst kon worden.
Om half 4 was het tijd voor ons om de koffer op te halen bij mij thuis en naar het vliegveld te gaan De drie dagen gingen naar mijn mening veeeeeels te snel. Maar het was ouderwetssupergezellig dus, that makes up for it! (thanks again babes I loved it :) )
Afgelopen dinsdag naar nog zown famous tapasbar geweest, de Xampagneria (ofzo). Net een slager, maar dan stampvol en met allerlei verschillende hapjes. Na staand 3 bottles of rosada gedronken te hebben en wat tapas gegeten, waren we voldaan en aangeschoten. En toen de rekening kwam konden we hard lachen want het kostte ons slechte 6euro per persoon! Nu snap ik waarom die tent zo geliefd is onder de catalanen..

Carmen mn huisgenoot is nog steeds n schat, kan goed met haar praten en ze heeft me uitgenodigd om met haar bij vrienden te komen eten. Zelf voegt ze slakken aan het menu toe! Hmm ik gaat het beleven..Stage is nog steeds niet te boeiend, het weer is heerlijk maar de zon is nu vaker achter de wolken te vinden(ja ook wij hebben hier nu REGEN grr), en mn fietspas in binnen dus ik kan mn nederlandse hobby hier voortzetten. Nouja, alles gaat prima! Hoewel ik af en toe wel de niet-stadse omgeving mis (lees: het platteland) maar de stad heeft ook zn charmes merk ik.

Vanavond komen mama en tante antoinette aan en die gaan dinsdagochtend weer terug, dus ik heb de maandag vrij genomen om lekker de tourist uit te kunnen hangen dit weekend met hun ;)

Foto´s heb ik wat uploadproblemen mee gehad maar ik ga ze er echt opzetten! Liefs x Mirte

  • 05 Oktober 2007 - 10:02

    Emmaa:

    Slakken zijn heerlijk;)!

    Kuss

  • 07 Oktober 2007 - 01:12

    Jan:

    Wat kan jij heerlijk typen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Dag lieve mensen allemaal, op deze site ga ik, net als toen ik op Kreta zat in 2006, en toen ik 6 maanden stage liep in Barcelona in 2007, mijn reis naar Azie verslaan in 2015! Liefs

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 28094

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: