Un dia es un dia - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mirte Kwantes - WaarBenJij.nu Un dia es un dia - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mirte Kwantes - WaarBenJij.nu

Un dia es un dia

Door: Miertaa

Blijf op de hoogte en volg Mirte

15 Oktober 2007 | Spanje, Barcelona

Er is weer veel gebeurd afgelopen week, dus tijd voor een nieuw verhaal (zonder –tje want prepare, its a looong story!).

Donderdag de 4e kwamen mn Mama en tante Antoinette aan, helaas met 3 uur vertraging dus ik kon ze niet op komen halen want ik moest de vrijdag gewoon weer naar stage. Na mn stage eindelijk mn mams weer gezien en met zn drieen hebben we wat gelopen en lekkere tapas gegeten in mijn buurtje El Borne. Het etentje met Carmen en haar vrienden die avond was gezellig, ze woonden echt in een super-mooi appartement, precies zoals ik later mn huis wil hebben. Mooie gekleurde muren, de nodige art en een huiselijke keuken. Na de slakken van Carmen (die ik overigens niet echt lekker vond, het leek een beetje op calamaris maar dan zonder smaak, lekker taai!) en andere huisgemaakte gerechten van gastheer/kok was het tijd voor mij om de avond echt te beginnen want ik had afgesproken met de meiden bij de Kashba. Kashba is een bar bij de haven van Barceloneta. De sfeer is best goed, de muziek ook wel dus we hebben ons er goed vermaakt. Na een tijdje ontmoette we daar twee Nederlanders..net waar je op zit te wachten in Barcelona! Ik had in de eerste instantie dus ook niet veel trek om veel aandacht aan ze te besteden, maar toen ik erachter kwam dat een ervan Catalaan was, begon mijn vooroordeel al iets te zakken. Beide kwamen uit Amsterdam, de Catalaan Josep woonde er nu drie jaar. Uiteindelijk werd het gezellig en spraken we af om Zaterdag weer met zn allen uit te gaan naar Sala Instinto, waar een butshakingsoulfunkygroovyelectroparty gegeven zou worden.
Zaterdag overdag lekker rondgelopen en gewinkeld met mams en Let. In een enthousiaste bui besloten we om die namiddag naar de kapper te gaan en ons haar te laten doen. Mam en Let lieten het lekker wassen en fohnen, ik vroeg voor de verandering om highlights. Hij begreep het, gaf het door aan zijn collega en die ging aan de slag.
Ik weet nou niet of het een teken is dat ik nooit meer naar de kapper moet gaan voor iets anders dan knippen, maar na de higlight sessie kwam ik er net zo donker weer uit als dat ik erin ging. Waarom kunnen kappers niet gewoon doen wat ik vraag! Aangezien ik geen zin had om nog een keer een uur in de stoel te zitten besloot ik er maar mee akkoord te gaan. Gelukkig had ze mn haar wel mooi gefohnd ;-) Na de kapper sessie gingen we eten bij La Fianna. Het eten was weer goed, alleen dit keer was de service niet al te best. We begonnen om 21.15 met tafelen, om 22.30 vroegen ze of we koffie wilde, om vervolgens om 22.45 de rekening op tafel te zetten. Bleek dat de volgende shift om 23.15 begon, wat we wisten, maar om dan een half uur van tevoren de airco op 0 graden te zetten vonden we een beetje overdreven. Maar we waren in een goede bui en verlieten het restaurant netjes op tijd.
Ik had mn vriendinnen al op de hoogte gesteld van het feit dat mn moeder en tante ons de zaterdag zouden vergezellen tijdens het uitgaan, dus toen we met zn drieen op de afgesproken plaats aankwamen werden ze zonder (veel) rare blikken onthaald. De twee Amsterdammers waren er ook dus in totaal waren we ongeveer met zn 11en. Sala Instinto bleek om 2 uur nog steeds niet druk, maar ons groepje vulde de helft van de bovenverdieping dus veel last hadden we er niet van. Jammer genoeg bleek de muziek niet gevarieerd maar boven alleen maar breakbeats en beneden iets anders vaags, wat mn moeder en Let niet echt heel boeiend vonden. We vonden het zonde om weer weg te gaan na entree te hebben betaald (de nederlandse gierigheid krijg je er niet zomaar uit) dus wij bleven nog wat langer. Beneden werd de muziek naarmate de tijd verstreek beter en op een gegeven moment zelfs dansbaar. Toch vond ik het raar dat ze niet draaide wat op de flyer stond, dus ging ik maar even babbelen met een van de DJ´s. Toen ik mijn frustraties bij hem neer had gelegd begreep hij precies wat ik bedoelde en stelde voor, omdat hij graag wilde dat ik een leuke avond zou hebben hier, om me voor de volgende keer op de gastenlijst te zetten. Ik sloeg zn telefoon nummer op en zei hem dat ik graag van het aanbod gebruik wilde maken voor een van de zaterdagen daarop.
De zondag hadden we gereserveerd om optimaal gebruik te kunnen maken van het dakterras van het hotel waar moeders verbleef. Gewapend met mn bikini en zonnebril vetrok ik dan ook in de vroege morgen om met zn drieen te ontbijten (ik kon weer genieten van het beroemde NH ontbijtbuffet :-D) en lekker te zonnen bij het zwembad. ´Savonds gegeten bij Sinatra, een restaurant dichbij placa Reial waar ik vanaf die zondag wel vaker heen zal gaan. Het eten was namelijk ERG lekker en de bediening zeer vriendelijk. Na verschillende koppelpogingen van Let voor de ober en mij zijn we op tijd naar bed gegaan, want de volgende dag zou in het teken staan van ´lekker de tourist uithangen´.
En zodoende zaten we maandag morgen om 12 uur in de Bus Touristic, waar Tess en Lisa ook in hadden gezeten. Het weer zat mee dus we genoten meer van de zon dan we om ons heen keken. Gelukkig hadden we een hoofdtelefoontje gekregen die ons wees op de bezienswaardigheden. Na een rondje stad en een lekker bakkie caramel machiatto (klein beetje koffie, veeeeel melk en caramelsaus, jammie) besloten we de Sagrada Familia te gaan bekijken. Erg mooi van buiten, maar van binnen nog steeds under construction dus niet veel te zien. Ook hier hadden we een hoofdtelefoontje die ons op beelden en structuren wees die je anders niet opgevallen zouden zijn, erg nuttig dus. Na dit gezellige, drukke weekend was het maandag avond jammer genoeg alweer tijd om mams gedag te zeggen....:-(

Na drie dagen stage hadden we de vrijdag weer vrij, dus donderdag was het party-time. Ik had een tip gekregen van een anonieme bron uit NL dat Joshua Walter in de Shoko zou draaien. Mijn bron wist dat ik, toen deze DJ in Purmerend draaide, groupie was geworden van hem, dus ik besloot de meiden over te halen om mee te gaan! Na gegeten te hebben bij de Xampagneria (de slager-look-restaurant) gingen we er heen en, geloof het of niet, we gingen alle 5 helemaal los! De spaanse bevolking is niet gewend aan de oldies gemixt met nieuw en dansen alleen op house en techno dus wij waren zo´n beetje de enige die uit ons dak gingen. Van de rare blikken trokken we ons maar niets aan, want de muziek was echt tof. Hij begon met Remember the time van Micheal Jackson, wat de toon gelijk al zette. Na nog wat nummers, zoals mn alltimefavorite Lady hear me Tonight van Modjo en Dont Stop van Janet kon ik mn lol niet op en zijn we gebleven tot het laatste nummer. Nog even onze complimenten uitgesproken naar meneer Walter en op naar huis.

Vrijdag naar Razzmatazz, een fabriek met 5 zalen waar vooral techno gedraaid werd. We kwamen voor Miss Kittin maar toen we er na 3 uur indi-muziek achter kwamen dat de blonde vrouw in zaal 2 niet miss kittin was, maar in zaal 1 (DUH) draaide hadden we het gehad en gingen naar huis. Hoe kan je als big fan (want dat waren de mensen met wie we mee waren gegaan) kort-zwartharige miss kittin aanzien voor een blondlangharige meid? Ja wij snapten het ook niet. De zaterdag nog naar een salsajazzsoul bar geweest, lekkere muziek en op tijd (3 uur) weer naar huis want drie avonden stappen na elkaar betekent voor mij een week slapen tijdens werk..Zondag lekker uitgerust en nu eerst een week stage in het vooruitzicht voor het weekend is. Ik kijk nu alweer uit naar een lekker weekje vakantie! Heb trouwens een spaanse vriendin Diana hier die nederlands wilt leren omdat haar vriend nederlands is, dus een keer per week oefenen we spaans-nederlands ook met Tewatha, erg gezellig zo! Misschien dat ik toch nog een woordje spaans spreek als ik hier vandaan kom..

Genoeg nu! Tot over 10 dagen. Liefs Mirte

  • 15 Oktober 2007 - 10:27

    Thiemo:

    Hey Mirt,

    je geniet iig... Je weet wat ik zou zeggen: GRUWELIJK !

    Het bevalt erg goed bij je thuis en zie je dus snel...

    KUS !!

  • 15 Oktober 2007 - 12:22

    Laurien:

    wouw, hoevaak ga jij wel niet uit sjowww ! xxxx

  • 16 Oktober 2007 - 07:23

    Lieke:

    We zitten heerlijk bij papa thuis, jammer alleen dat jij er niet bent! Wanneer ben je weer een keertje op skype?

    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Kun jij alle hot-spots uitzoeken en dan kan ik daarvan genieten als ik bij je bent! Gelukkig ben je over een klein maandje al weer even terug!

    kusjes!

  • 16 Oktober 2007 - 10:49

    Willem:

    eyy zussie,

    vind het echt leuk dat je het zo naar je zin hebt!!
    hoop dat mijn agenda het ook toe laat nog langs te komen maar gaan we ff over conacten want oscar( die spanjaard uit mn oude klas) zit ook in spanje nu en hij vroeg ook of ik miss kwam dus d8 maak er ff een combi van!!

    geniet er nog maar flink van!!

    dikke kus&knuffel,

    Willempiej

  • 17 Oktober 2007 - 12:31

    Leoo:

    Haaaay Mirt!!
    Hoe is het het schat? :D zag opeeens dat jij ook lid bent van de 'waarbenjij.nu' clan.. hihi gezellig hor :D kan ik jou ook gaan volgen!! Hoop dat het bij jou net zo gaaf is als bij mij maar zo te lezen wel iig! Alweer zin om naar school te gaan hehe :P

    kussss

  • 22 Oktober 2007 - 19:17

    Maaike:

    Hey scheet!!

    Hoe gaat het daar? geloof wel lekker he?!
    Hardstikke leuk om je verhalen te lezen,en je haar zit geweldig!!
    Ik ben blij dat je niet in msn taal schrijft want als ik mn broertje zn reacties onder jouw stukjes lees krijg ik het idee dat ik serieus aan een jam-pot bril moet..

    Doe je best daar, en geniet.
    Doe voorzichtig lief bijna-zusje!!
    xx Maaike vanaf Aruba.

  • 24 Oktober 2007 - 08:52

    Tess:

    Haha feestjebeesiee!! Must LOVE the dj's! =) lovelovelove

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Dag lieve mensen allemaal, op deze site ga ik, net als toen ik op Kreta zat in 2006, en toen ik 6 maanden stage liep in Barcelona in 2007, mijn reis naar Azie verslaan in 2015! Liefs

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 28095

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: