No time to waste! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mirte Kwantes - WaarBenJij.nu No time to waste! - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mirte Kwantes - WaarBenJij.nu

No time to waste!

Door: Miertaa

Blijf op de hoogte en volg Mirte

08 December 2007 | Spanje, Barcelona

Ik kan me maar niet houden aan de 10-daagse blog! Ik denk dat het komt omdat ik na 10 dagen eigenlijk nog steeds allemaal dingen doe en er niet aan toe kom (of te lui ben om er voor te gaan zitten). Maar nu, op deze rustige zaterdag waarop ik geen internet thuis heb en de blog bij Teresa online zet, vind ik het toch tijd om jullie op de hoogte te houden van mn doen en laten in het hier nog steeds best wel zonnige Barcelona!

We waren gebleven in de week dat Rutger net weer huiswaarts was vertrokken en ik mokkend de werkweek tegemoet zou kijken. Achteraf gezien viel die sleur reuze mee want ik kon me die week alweer verheugen op een weekend met mn zus! Vrijdagavond om 00.00h haalde ik haar + minitrolley van het vliegveld op en gingen we richting mijn huis. Hoewel ik haar de week ervoor al gezien had op de verjaardag van mams was ik toch erg blij dat ze er was! Na ons in rap tempo omgekleed te hebben stonden we in de startpositie om het nachtleven van Barcelona in te gaan. We besloten die avond semi-chique naar een tent aan zee te gaan, Opium Mar, waar dames gratis toegang krijgen en de heren 20 euro neer moeten leggen om binnen te komen. Na een wijntje besloten we de dansvloer onveilig te gaan maken, vanaf de bar was hij niet goed zichtbaar in deze redelijk grote club. Het was pas 1 uur, het tijdstip waarop de gemiddelde inwoner van Barcelona huis of restaurant verlaat om uit te gaan. We waren er vroeg bij dus, maar lieten ons de verbaasde blikken van de ‘yuppen in pak’ toen we begonnen te dansen niet in de weg staan. Al snel vulde de zaal zich en vielen we niet meer zo op. Toen Teresa en Karlijn zich later bij ons voegde waren we echt de meeste enthousiaste dansers en vermaakten ons errug goed! De muziek was gevarieerd, het publiek ietwat stijfjes maar naarmate de tijd verstrijkt let je daar niet meer op en is Opium een leuke plek om je vrijdagnacht in door te brengen! Moe en voldaan vetrokken we dan ook pas rond 4 uur richting huis.

Lieke had de toeristische plekken van Barcelona al een keer gezien, dus we hadden geen bezienswaardigheden op de planning staan. En wat kan je het beste doen in Barcelona, naast alle interessante musea en prachtige gebouwen te bezoeken? Juist, SHOPPEN! Ouderwets winkelen, want winkels, die hebben ze hier wel. Na een paar uur kregen we wel, dus besloten we te gaan lunchen in 4Gats, waar meneer Gaudi en andere kunstenaars vroeger hun honger schenen te stillen. Dit klein ogende restaurant heeft een dagelijks varierend 3 keuze-menu wat van 13.00h tot 16.00h word geserveerd. Het is een bekend restaurant onder toeristen maar ook onder de locals, want er stonden iets van 15 mensen voor ons te wachten op een tafeltje. Gelukkig ging de doorstroom vrij snel en konden we na 10 minuten aan tafel. Na heerlijk gegeten te hebben, gingen we tonnetje rond weer richting huis om een kleine siesta te houden, want zo’n dag shoppen is best vermoeiend..
Rond 10 uur gingen we lekker eten bij een restaurantje op een van de vele pleintjes in El Borne. Garnaaltjes, inktvisringen, kaasfondue; alweer een goede maaltijd! Daarna op naar een cafe in de buurt, MIX (het cafe waar mn eerste avontuur in Barcelona begon!). Relaxte muziek, goede sfeer. Na een sappie hielden we het voor gezien want de partynacht van vrijdag begon zn tol te eisen…Lekker voeg(02.00h) naar bed gegaan dus!
Zondagmorgen waren we toe aan een goed ontbijt, dus na een vers baguette en sapje te hebben gehaald waren we klaar om de laatste dag ook gezellig samen door te brengen. We begonnen bij Arc de Triumf, die Lieke nog niet gezien had. Daar onderdoor en richting Cuitadella Parc want het weer was zonnig, ideaal om lekker rond te lopen. Lekker geslenterd langs de haven, door El Borne en zo weer terug naar mn huis omdat om 6uur het vliegtuig richting Amsterdam alweer zou vertrekken..Tegen onze verwachting in stond er bij de bus die naar het vliegveld rijdt een rij van 100 man, dus genoeg tijd om doeg te zeggen. Alleen moest ze daarna wel rennen om op tijd te boarden! Ik zei nog tegen dr dat ze nog wel een weekje kon blijven maarja…duty called. Het was in ieder geval een super gezellig weekend!

De week erop zat ook weer vol met activiteiten. Woensdag was ik uitgenodigd door José, een Italiaanse student die ik hier heb leren kennen, om naar een openingsfeestje van een opnieuw ingerichte club te gaan. Donderdag was het Xampagneria-tijd (de slager, again) omdat een van onze collega’s op stage naar Nederland zou vertrekken! Jolien, uit Brabant, werkte al 1,5 jaar voor Go and Connect, en wilde graag in Nederland iets met haar studie gaan doen. Maar we lieten haar natuurlijk niet onopgemerkt weer vertrekken. Vrijdag gingen we om dezelfde reden met alle employees uit eten bij Mafia, een Italiaans restaurant. Errg lekker gegeten! Daarna door naar Nakupenda, een Nederlands tentje waar de vriend van Jolien had gewerkt en waar de afscheidsborrel gegeven werd. Na de nodige borrels was het tijd voor mij om naar bed te gaan want de volgende morgen zouden we weer een uitstapje maken!

Dit keer was het tijd om met zn vieren (Teresa, Jocelyne en Dena) Girona te gaan ontdekken, was ongeveer 100km ten noorden van Barcelona ligt. Met de trein kostte het ons een uurtje reistijd, het weer zat mee dus de sfeer was, ondanks het tekort aan slaap, erg goed! Op het station een kaart gekocht en op pad gegaan. We dachten dat we na een dag lopen in de Middeleeuwse buurt heel Girona te hebben gehad, maar dat was dus pas 1/8ste van de stad haha. Gelukkig hebben we denk ik wel het mooiste deel gezien. Mooie omgeving (bergen en groen), ouderwetse gebouwen in de bossen en een indrukwekkende kerk gezien. Girona is in vele opzichten heel verschillend van Barcelona, dus ook de smog, die we in Barcelona vanaf Tibidabo wel gezien hebben, hebben we hier niet opgemerkt. De lucht was ook zo fris! Echt genoten deze dag, het was niet druk en hebben ook nog even kunnen shoppen (ja jurkje numero 5 in tha wardobe hehe). Ik had het allemaal niet willen missen!

In de volgende week stonden er weer een aantal belangrijke dingen in mn agenda. Woensdag appeltaart a la papa gebakken. Hij was (natuurlijk) niet zo lekker als vaders appeltaart maar hij was zeker goed te eten! Donderdag kwamen de appeltaartenbakker himself en Anja aan om Barcelona te gaan verkennen. Ik was ook deze keer weer blij om ze te zien! Ze hadden pepernoten meegeomen en een aantal superleuke kaartjes van mama en Lieke en Thiemo die ik niet allemaal in een keer open mocht maken….Die avond gelijk gezellig uit eten geweest en ze lekker gemaakt voor het heerlijke ontbijt van het hotel om ze daarna daar weer achter te laten want ik moest vrijdag gewoon stage lopen. Ideale dag voor hun om in de Bus Touristic te stappen! Vrijdagavond weer op pad gegaan, gewandeld en gegeten in el Borne.
Die zaterdag vergezelde ik hun tijdens het ontbijt want het was mijn verjaardag :D Na het ontbijt gewandeld door het park, door el Borne, de Rambla en Raval, waar we goede tapas hebben gegeten. ’S Avonds had ik afgesproken om met de meiden uit eten te gaan bij een klein restaurantje. We kregen 3 flessen cava bij het eten dus rond een uur of 12 zat de sfeer er goed in. Daarna zijn we met zn allen naar de Pacha gegaan, een tent die bekend staat als een tikkie ordinair haha. Maar we waren er bijna allemaal nog nooit geweest en aan vooroordelen doen we niet (uhum) dus we besloten de gok te wagen. Om een lang verhaal toch een beetje kort te houden heb ik een super gezellig verjaardag gehad, met pap en anja maar ook met de meiden! We hebben lekker gegeten, gedanst en allemaal veilig weer thuis. Bij deze nogmaals bedankt voor de gezeligheid en de leuke kado’tjes (een uur professionele massage! Bodylotion van L’Occitane, en verjaardagskaartjes natuurlijk).
Zondag redelijk brak (was om 7uur thuis die zaterdag) maar toch nog naar de haven met pap en Anja. Het was weer zo’n super relaxte zondag om in de haven door te brengen, zonnetje erbij. Echt genieten! Jammer genoeg was het rond 4 uur alweer tijd om afscheid te nemen…

Afgelopen week maar beetje rustig aan gedaan, sinterklaas gevierd met de Nederlandse meiden en Braziliaans gedanst! Ja, weer een ervaring rijker :D En gister uitgeweest en geen geld uitgegeven (het is echt mogelijk!). Vandaag lekker lui dagje en hopen dat mijn eigen internet het maandag weer doet :) Dan maandag naar het concert van Common (hiphop) en donderdag avond richting Amsterdam omdat het jaarlijkse Kerstgala van Rotaract dit jaar door mijn club is georganiseerd en ik het stiekem niet wil missen, we hebben er afgelopen jaar veel tijd in gestoken (voor afgelopen maanden zijn ze bezig geweest in NL! topper) en het beloofd een goed feest te worden.

Zo dit was het weer, complimenten aan degene die niet halverwege in slaap zijn gevallen! Ik zal de volgende blog écht écht korter houden (A).
Liefs xxx Mirte

PS ja eten kunnen we hier goed, maar NOT TO WORRY (een zinnetje wat de baas van stage altijd roept, tot irritants aan toe..) teweet en ik doen gemiddeld 3x per week aan sport! Zwemmen, steps, spinning, BBB etc..hoef dus nog geen XL stoel voor de terugreis te boeken!

  • 09 December 2007 - 04:17

    Jocy:

    best veel gedaan man... niceeee!

  • 09 December 2007 - 11:20

    You Know Who:

    Wederom een leuk verhaal.
    Zie je eind van de week.!!
    x mams

  • 09 December 2007 - 11:53

    Rutger En Tatjana:

    hej klein vreetzakje,
    We krijgen helemaal honger van al die eetverhalen van je ;)

    Leuk om te zien dat je t nog steeds zo naar je zin hebt.
    We balen wel dat we de camera kwijt zijn, we missen de foto's :(
    spreek je van vd week.

    veel plezire nog en eetsmakkelijk ;)

    kus van ons

  • 10 December 2007 - 08:40

    *lau:

    leuk verhaal:) tot snel meidie & aankomend weekend gaan we er een leuk feesie van maken :D xXxX

  • 11 December 2007 - 13:46

    Tess:

    DONDERDAG!!!!!! RUW!! Hahaha.. niet te geloven het 5E JURKJE!! Prepare for the cold weather! ;) bel je donderdag, en heb je ook even een maailtje gezend.

    Liefsss uboo. xxx

  • 11 December 2007 - 17:28

    Joek!:

    heey Coolerd!

    wat een verhalen zeg! klinkt tof hoor! en dat braziliaanse dansen hoe zit dat? probeer het hier ook! maar ik heb niet zo van die losse heupen!

    geniet er nog van daar!

    kus Joerik

  • 13 December 2007 - 10:49

    O-One:

    He Mirte.. je kent me niet, maar ik kwam je toevallig tegen bij t googlen van: stage + barcelona :)..
    ik zit zelf nu met study abroad in Madrid, maar in feb. moet ik stage lopen en dat wilde ik in Barca gaan doen.
    Heb jij misschien nog enkele tips, stage-adresjes of iets anders voor mij? ik zou het zeer op prijs stellen, want vind het zo moeilijk om stageplek te vinden. Ohja ik doe de opleiding commerciele economie, dus iets in die branch.
    Hoop wat van je te horen..

    mijn waarbenjij (waar niks op staat)
    babyphatish.waarbenjij.nu
    babyphatish.hyves.nl

    groetjes!
    O-One

  • 17 December 2007 - 18:48

    Leeooo:

    Haaay Miertaa..
    vette naam eigenlijk ;) Gewoon allebei jarig geweest in een warm land.. vette shit hihi ... tot snel!!
    Kusjeexxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirte

Dag lieve mensen allemaal, op deze site ga ik, net als toen ik op Kreta zat in 2006, en toen ik 6 maanden stage liep in Barcelona in 2007, mijn reis naar Azie verslaan in 2015! Liefs

Actief sinds 02 Juli 2006
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 28097

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2007 - 02 Februari 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: